Våra nyheter
Här delar vi med oss av insikter, analyser och nyheter
Därför ska ni vara i Visby under Almedalsveckan
2 mars 2023 | Public Affairs
Almedalen lyckas trots återkommande utmaningar att förbli det självklara valet för branscher, aktörer och politik att...
Omvandla kritik på sociala medier till förtroende för varumärket
15 februari 2023 | Corporate Communication
Att teknik, digitalisering och globalisering har påverkat människors beteenden har varit tydligt sedan länge. Med nya...
Så hanterar vi den digitala stressen 2023 – en spaning från Aspektas Nytårskur
20 januari 2023 | Aspekta, Övrigt
I veckan kunde vi äntligen, efter lång väntan, återuppliva en av Aspektas mest uppskattade traditioner – Aspektas...
”Vi måste berätta historien gång på gång”
19 december 2022 | Investor Relations
I dagarna blev det känt att Thule Group och Fredrik Erlandsson åter hamnade på prispallen i Regis IR Nordic Markets....
Paneldiskussion vid Nationella Redovisningskonferensen på Lunds universitet: Så kan årsredovisningens ”VD har ordet” bli mer spännande och läsvärt
12 december 2022 | Investor Relations
I början av december arrangerade Lunds universitet den Nationella Redovisningskonferensen på Ekonomihögskolan. Under den...
Digitalisering och demokratisering av politisk kommunikation ökar möjligheterna för påverkansarbete
21 november 2022 | Public Affairs
När Aspekta arrangerade en lunch på temat politisk kommunikation idag och politiken som nu följer deltog Nils Gustafsson,...
Sociala mediers svårnavigerade landskap kräver en tydlig strategi
11 november 2022 | Corporate Communication
LinkedIn, Facebook, Instagram, Youtube, Snapchat, TikTok, Twitch, Reddit – dagens sociala medielandskap är ett hav av...
Oro för snedsteg borde inte tysta hållbarhetskommunikationen
1 november 2022 | Corporate Communication
Klimatsmart, netto noll, grön, cirkulär, förnybar… Vi på Aspekta är väl medvetna om den snåriga djungel av begrepp som...